2014-05-20 09:00Pressmeddelande

Bitdefender ger bort sina produkter till svenska föreningslivet

Den prisbelönta antivirustillverkaren,  Bitdefender, samarbetar med Techsoup om att ge bort antivirusprogram

Stockholm/Bukarest

Det rumänska antivirusföretaget Bitdefender lanserar idag, den 20 maj, sitt donationsprogram där de ger bort sina produkter till ideella organisationer och stiftelser i Sverige. Till sin hjälp har man Techsoup Sverige, som redan samarbetar med flera stora IT-leverantörer med att donera produkter inom IT-området.

Genom donationsprogrammet erbjuder Bitdefender antivirusprogram till alla föreningar och stiftelser inom en mängd olika verksamheter, från idrottsföreningar till hemlöshetsorganisationer, till miljörörelsen och folkbildning, med mera.

Erbjudandet innefattar en komplett uppsättning datorskyddsprogram i form av: Bitdefender Internet Security, Client Security and Management Server, Small Office Security och Bitdefender Antivirus for Mac. Donationsprogrammet koordineras av Techsoup, en verksamhet inom paraplyorganisationen Forum – idéburna organisationer med social inriktning.

Genom att kunna donera Bitdefenders produkter kommer svenska organisationer att bli tryggare i att veta att deras känsliga uppgifter förblir skyddade säger Andreas Ericsson, verksamhetsledare Techsoup Sverige. Många organisationer hjälper individer i väldigt utsatta situationer, och med Bitdefenders hjälp kan vi hjälpa dem att hålla deras uppgifter skyddade. Men även andra organisationer gör viktiga insatser i samhället, och behöver också skydda sina data.

Från start kan vi nå mer än 1 000 organisationer i Sverige, men har möjlighet att stödja betydligt fler organisationer än så.

Vi hoppas att kunna uppfylla två av våra strategiska mål med den det här samarbetet sager Bo Skeel, Sales Director, Europe. Vi kommer att kunna uppfylla målet med att skydda individer i de mest utsatta situationerna som behöver vårt stöd, och vi kommer att vara en bra förebild för andra företag från forna Östeuropa att utveckla sitt samhällsansvarsarbete. Vi har gjort stora framsteg de senaste decennierna och det är dags att börja betala tillbaka.

Mer information om donationsprogrammet finns på www.techsoup.se/bitdefender.

Kontaktpersoner:
Andreas Ericsson, Verksamhetsledare Techsoup Sverige, 070-595 77 81. andreas.ericsson@techsoup.se

Bo Skeel, Bitdefender Sales Director, Europe mobil (+45) 31 32 34 13

Om Bitdefender®

Bitdefender har utvecklat av ett av världens snabbaste och mest effektiva produktlinjer av internationellt certifierad internetsäkerhet. Företaget är innovativt och har utvecklat prisbelönt skydd sedan 2001. Idag säkrar Bitdefenders teknik den digitala upplevelsen hos cirka 400 miljoner hem-och företagsanvändare över hela världen.

Nyligen har Bitdefender vunnit en rad viktiga priser och utmärkelser i den globala säkerhetsbranschen.  Bland annat "Årets produkt" av AV-Comparatives, "Best Repair 2012" av AV-Test, och "Editor's Choice" av PC Mag, som bekräftade antivirusprogrammets ledande status bland säkerhetsprodukter. Mer information om BitDefenders produkter finns tillgängliga hos bolagets säkerhets pressrum. Dessutom publicerar Bitdefender bloggen, HOTforSecurity där läsarna kan hitta berättelser från den undre världen av internetbedrägeri, svindel, skadlig programvara - och skvaller.

Om Techsoup

Tecshoup länkar samman behoven hos civilsamhällets organisationer med företags resurser och skapar samhällsutveckling genom att hjälpa organisationer att få nödvändiga IT-resureser för att nå sina fulla potential.